Tematyczne
  • Bezmyślne zarządzanie finansami
    W tej chwili każda strona internetowa ma za zadanie przyciągać nasz wzrok. Czy to oryginalnym ułożeniem elementów, czy o krzykliwymi kolorami, czy też niezwykłą animacją, może ciekawym sposobem nawigacji na stronie? Żeby …
  • Kredyt na mieszkanie
    Kredyty mieszkaniowe to specyficzny rodzaj kredytów hipotecznych. Dla wielu osób kredyt mieszkaniowy, czy na budowę domu to jedyna okazja na to, by pozyskać pieniądze na to, by kupić nieruchomość na …
Strony

Konkurencja

Nie ma chyba osoby, która nie wiedziałaby, czym jest konkurencja., Jednocześnie jednak niewielu z nas potrafi poprawnie zdefiniować ten termin, a wyjaśnienia opieramy przede wszystkim na zasadzie podawania przykładów. Jedynie osoby interesujące się ekonomią lub kształcące się w tym kierunku wiedzą, iż w terminologii ekonomicznej konkurencja oznacza proces wzajemnego oddziaływania na siebie uczestników rynku. Przez uczestników rynku rozumiemy tu głównie sprzedających, bo choć kupujący również mają swój niewielki wpływ na konkurencje, to sam jj proces dotyczy wyłącznie sprzedających. Każdy uczestnik rynku ma podobne cele: dąży do maksymalizacji zysków i sukcesu, jakim jest zwiększenie obrotów. Konkurencje można podzielić na cenową i niecelową (gwarancja, sprzedaż wysyłkowa i inne tego typu instrumenty przyciągające klientów).I choć przez sprzedających postrzegana jest negatywnie, to jednak dla klientów, jak również dla samej gospodarki konkurencja jest jak najbardziej korzystna. Największym plusem jest oczywiście niższa cena, jak również wyższa jakość towarów/ usług. Do innych zalet zaliczyć można większy wybór dla konsumenta, dostosowanie produkcji ściśle do potrzeb klientów, wymuszenie stałego postępu w celu sprostania rosnącym potrzebom.

Comments are closed.