Tematyczne
  • Kampanie social mediaKampanie social media
    Kampanie social media. Nieustannie rozwijająca się technologia oraz nowoczesne rozwiązanie dostępne w internecie otwierają przedsiębiorcą nowe kanały dystrybucji swoich produktów. Na rynku polskim nieustannie powstają coraz to nowsze rozwiązania umożliwiające …
  • Czym są finanse?Czym są finanse?
    Nie każdy z nas będzie potrafił wyjaśnić definicję finansów. Jest to słowo, które na pewno jest znane większości mieszkańców danego miasta, czy kraju. Jednak w większości przypadków mało kto potrafiłby …
Strony

Czy gwarancja na towar daje jakiekolwiek gwarancje?

Kiedy kupujemy nowy sprzęt do domu, szczególnie taki droższy, jak lodówka, pralka, zmywarka do naczyń czy telewizor, liczymy na to, że posłuży nam przez wiele długich lat. Dlaczego mielibyśmy myśleć inaczej? Dostajemy również gwarancję na okres dwóch lat, możemy także wykupić sobie objęcie gwarancją kolejnych lat eksploatacji, lecz często nikt tego nie robi, bo wszyscy są przeświadczeni, że wystarczającą gwarancją jest znana marka. Tymczasem producenci myślą zupełnie inaczej, dla nich biznes polega na sprzedaży jak największej liczby egzemplarzy danego towaru. I to właśnie z tego powodu zakupiony sprzęt świetnie się spisuje zwykle tylko przez okres objęty gwarancją, psując się niedługo po jej wygaśnięciu. To nie są teorie spiskowe, lecz potwierdzone wyniki badań. Tak właśnie producenci oszukują klientów, programują urządzenia tak, aby funkcjonowały dobrze tylko przez okres około dwóch lat. Po tym czasie komponenty zaczynają się psuć i należałoby towar oddać do naprawy, ale tu kryje się kolejna przykra niespodzianka – często koszt naprawy lub wymiany jednej części przewyższa cenę nowego telewizora bądź lodówki. I to na pewno też nie jest żaden przypadek, ale celowe działanie producentów, mające nakłonić konsumentów do ciągłego kupowania.

Comments are closed.