Tematyczne
  • Kierunki kształcenia a biznesKierunki kształcenia a biznes
    W czasach, kiedy własna firma staje się czymś niemal powszechnym, każdy zastanawia się nad tym, w jaką branże inwestować, by okazała się na dochodowa. Bo usługi związane z handlem podstawowymi …
  • Jak zarządzać finansami?Jak zarządzać finansami?
    Współczesny świat jest w dużej mierze inny, niż ten sprzed kilkudziesięciu lat. I nie chodzi tu o to, że technika poszła tak bardzo do przodu. Tą pozytywną rzeczą, jaka odróżnia …
Strony

Czy gwarancja na towar daje jakiekolwiek gwarancje?

Kiedy kupujemy nowy sprzęt do domu, szczególnie taki droższy, jak lodówka, pralka, zmywarka do naczyń czy telewizor, liczymy na to, że posłuży nam przez wiele długich lat. Dlaczego mielibyśmy myśleć inaczej? Dostajemy również gwarancję na okres dwóch lat, możemy także wykupić sobie objęcie gwarancją kolejnych lat eksploatacji, lecz często nikt tego nie robi, bo wszyscy są przeświadczeni, że wystarczającą gwarancją jest znana marka. Tymczasem producenci myślą zupełnie inaczej, dla nich biznes polega na sprzedaży jak największej liczby egzemplarzy danego towaru. I to właśnie z tego powodu zakupiony sprzęt świetnie się spisuje zwykle tylko przez okres objęty gwarancją, psując się niedługo po jej wygaśnięciu. To nie są teorie spiskowe, lecz potwierdzone wyniki badań. Tak właśnie producenci oszukują klientów, programują urządzenia tak, aby funkcjonowały dobrze tylko przez okres około dwóch lat. Po tym czasie komponenty zaczynają się psuć i należałoby towar oddać do naprawy, ale tu kryje się kolejna przykra niespodzianka – często koszt naprawy lub wymiany jednej części przewyższa cenę nowego telewizora bądź lodówki. I to na pewno też nie jest żaden przypadek, ale celowe działanie producentów, mające nakłonić konsumentów do ciągłego kupowania.

Comments are closed.